Usługi

Jak prawidłowo wymieniać hamulce rowerowe?

Zużyte albo ogólnie źle działające klocki hamulcowe w rowerze to realne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Nie mówiąc już o komforcie jazdy i zatrzymywania się przed określonymi znakami lub przeszkodami. Trzeba pamiętać, że te części ulegają również naturalnemu wyeksploatowaniu. Najłatwiej można je rozpoznać po trudnościach związanych z hamowaniem, a także większej sile wkładanej w naciśnięcie klamki. Zastanawiając się, jak wymienić hamulce w rowerze, warto znać budowę i zasadę działania poszczególnych zestawów. Tylko wtedy da się skutecznie, a co najważniejsze prawidłowo, zamontować nowy komplet. Taka usługa w serwisie może oznaczać dodatkowy koszt robocizny. Wydatek może być dużo niższy tym bardziej, że wymiany najczęściej wymaga jedynie okładzina. Pozostałe podzespoły w większości dadzą się ponownie wykorzystać.   

Wymiana hamulców w rowerze a rodzaje klocków

Przedstawione działania naprawcze różnią się w zależności od modelu hamulców w danym jednośladzie. Niezależnie od typu klocków zawsze warto je mieć w zapasie, gdyż zapobiegnie to dłuższym pracom serwisowym. Przywrócenie poprzedniego stanu mechanizmu pozwoli zaś dalej bezpiecznie korzystać z roweru. Na początek samodzielna regulacja hamulca V-brake, która oznacza zakup i wymianę okładzin przystosowanych do określonych warunków. Jedne klocki lepiej sprawdzą się w deszczu, a inne podczas jazdy przy stabilniejszej pogodzie. Są też opcje uniwersalne, najczęściej wybierane przez użytkowników. Zdecydowanie trudno przygotować się przecież na niektóre zjawiska atmosferyczne. Szczególnie, gdy stale trzeba korzystać z własnego jednośladu. Pytanie, jak wymienić hamulce w rowerze, dotyczy też okładzin: metalicznych, półmetalicznych i organicznych. Są one składowymi mechanizmów tarczowych. W pierwszych przyspieszone zużycie może objąć tarczę. Drugie są określane jako bezawaryjne. I wreszcie organiczne, narażone na szybsze pochłanianie żywicy. Więcej informacji na ten temat przeczytasz na pieknyrower.pl.

Jak poprawnie wyregulować hamulec typu V-brake?

Samodzielna regulacja hamulca V-brake nie wymaga zaawansowanej wiedzy lub dużych umiejętności. W przeciwieństwie do modeli tarczowych, te wersje szczękowe są dość przyjazne w wymianie i dostosowaniu siły hamowania. Podstawą do zmiany kloców będzie brak dostrzegalnych nacięć. Ich starcie może być spowodowane zużyciem, na skutek odprowadzanej wody oraz licznych zanieczyszczeń. Potem warto przejrzeć poprowadzenie pancerzy, a także napięcie linki. Gdy rowerzysta wyczuje pewne luzy, może je wyregulować poprzez wpuszczenie kropli oleju do mechanizmu. Rozprowadzenie materiału smarnego po układzie nastąpi po kilkukrotnym, energicznym wciśnięciu klamki. Jest to dość prosta, ale nierzadko skuteczna metoda eliminowania luzów. Gdy hamulce V-brake są akurat modelem z wymienną okładziną, trzeba wyciągnąć linkę z zaczepu i zawleczkę z klocka. Następnie wystarczy zmienić dotychczasowy materiał cierny, zabezpieczając go ponownym wsunięciem tej zawleczki.  

Nadwaga na tabletki na odchudzanie

Previous article

Damska odzież medyczna idealna na lato

Next article

You may also like